Alla inlägg under februari 2013

TV

Av Sara Koning - 28 februari 2013 22:23

Sitter i soffan framför Fråga Olle dolumentären, så sjukt program, men jag kan inte låta bli att titta, sitter som klistrad i soffan varje gång det visas, hehe.

Har haft ett efterlängtat samtal med Malin i nästan 45 minuter, alltid lika skönt att skvallra och bolla massa saker med henne, och de blir att man talas vid alldeles för sällan tyvärr. Men huvudsaken är ändå att man alltid vet vart man har varandra! <3

Har även planerat helgens aktivitet med Chrille, Anna och Gunnar, det kommer bli kanonkul :)

Av Sara Koning - 28 februari 2013 18:50

Snart är klockan 7, och idag slutar jag 8, så om nån timme är det dags att duscha och stämpla ut för att sedan ha en lugn och go myskväll ihop med världens bästa Chrille!

Dagen idag har gått i ett, upp tidigt (eller vid 9, dock tidigt för mig nu när jag sover så dåligt på nätterna pga hostan), firade Lena i Bowlinghallen, fixade lite mat och sen direkt till jobbet.

Imorgon har jag sovmorgon, sen jobbar jag 12-16 vilket är superskönt! Och sen var det den där efterlängtade helgen igen. Får hoppas den bjuder på något roligt och att jag blir bättre från denna hemska förkylning.

Vi hörs ?

Av Sara Koning - 27 februari 2013 23:53

Har haft fullt upp sen jag vaknade imorse, sen har jag jobbat 14-22 och nu har jag nyss betalat månadens räkningar. Usch, tänk om man fick ha kvar hela lönen, va rik man skulle känna sig.

Imorgon ska jag jobba 12-20, och innan det ska vi fira Lena, så nu ska jag ta min vidriga hostmedicin och krypa ner i sängen för att se lite på kvällens ansnitt av Mia på Grötö, sen ska jag sova! Godnatt alla fina!

Av Sara Koning - 26 februari 2013 22:10

På förmiddagen så följde jag med Mamma till Mjönäs djursjukhus då vi skulle vaccinera Aron och även ta bort en liten vårta som han hade på halsen, han var så snäll och allt gick jättebra.

Annars idag har jag kännt mig lite sämre, hostat tills jag spyr och snor i överflöd, så har mest tagit det lungt i soffan, tittat på TV och sovit några timmar. Är piggare nu på kvällen (som alltid) men ska försöka sova i tid då jag ska jobba imorgon 14-22. Får hoppas det är ganska lungt så det blir en mjukstart.

Ikväll har vi gjort en Pastasallad som är en stor favorit av mig. Du kokar pastafjärilar och blandar ihop det med kassler, purjolök och äpple som du skär i små bitar, sen blandar du i creme fraiche, gräddfil, lite majonäs, svartpeppar och lite salt, samt att du toppar salladen med ägg och tomat, supergott, fräsch och enkelt, ni borde pröva!


Av Sara Koning - 25 februari 2013 18:07

Är fortfarande väldigt förkyld och är som sagt hemma från jobbet idag och troligtvis imorgon också. Känns väldigt tråkigt då jag trivs så bra på jobbet, men är man sjuk så ska man inte behöva jobba, så är det bara!

Står och lagar mat just nu, Pannkakor fick det bli idag, dock en nyttigare variant med protein pulver istället för så mycket mjöl, har även tagit upp hallon i frysen som ska ätas till, känns som att det kan bli en ny favorit! Tar dock lång tid att steka på 1 liter mjölk, men Chrille har precis varit på gymmet så jag antar att han äter som en häst!

Ikväll blir det soffan och Familjen annorlunda, jag älskar familjen Ilmerud, heter dom så? Så himla mysiga och underbara människor hela högen :)

Av Sara Koning - 24 februari 2013 23:55

Denna förkylningen vill inte riktigt ge med sig så som jag trodde. Blev dåligare under natten, och jag orkar inte sova då det känns som att jag får febertoppar och jag hostar så jag nästan spyr trots den bästa hostmedicinen. Så idag är jag trött, men hoppas på att få sova bättre inatt. Kommer dock att vara hemma ifrån jobbet imorgon också, vill vara nästintill helt frisk innan jag börjar anstränga mig allt för mycket igen.

Men idag var det kalas för Micke i Malta, Mamma hade bakat en jättegod tårta och jag hade med mig båda kakorna som jag hade bakat, så det blev fika och massa prat vilket va jättemysigt! Inte så ofta som man är samlade, gäller att at vara på dom tillfällen.

Efter kalaset så fixade jag tacos och spelade Bingolotto under tiden som Chrille var iväg till gymmet med grannarna, sen skärde jag upp morötter med Fresh Island dipp och tittade på Söndagsfilmen på 5:an och jag tyckte faktiskt att det va rätt så mysig. 


Men nu är det dags att lägga sig, ska kolla på Oscarsgalan tills jag somnar.
Godnatt! 



Av Sara Koning - 23 februari 2013 22:57

Idag vaknade jag och var mycket piggare vilket kändes som en lättnad. Så idag har vi handlat, firat Rolf i Uddeholm, samt att jag både har lagat mat och bakat en Kokostoscakaka som blev lika god som den Anna bjöd oss på sist vi va hos dom :)

Nu är Therese, Niklas och lilla Bea här, vi har kollat lite smått på Melodifestivalen och nu satte vi precis på en skräckis, så jag halvkikar på den samtidigt som jag skriver här eftersom att jag redan sett den och knappt vågade sova efter det ;)

Hoppas ni har en bra helg, ta hand om varandra!

Av Sara Koning - 22 februari 2013 20:56

Följ mig: koningsara @ Instagram.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards