Alla inlägg under mars 2013

Av Sara Koning - 30 mars 2013 20:18


Jag har haft en riktigt bra dag med nära och kära, samt flera födelsedagsbarn. Först firande av Mormor på Bruksmästaren, en sväng till nya lägenheten åt Mamma och Micke, samt en fika hos Wille, Stefan och Maria :)

Och återigen, för er som vet är jag SÅ HIMLA STOLT över mig själv. Det har gått 1,5 vecka med bara soppor, förutom lite ägg, tonfisk och räkor. Och i denna påsktid, då det bara är massa god mat och överdrivet mycke godis, så sitter jag där med min shake. Det ÄR jobbigt, absolut inget jag sticker under stolen med. Men för att lyckas med mitt nya liv är detta något jag måste klara, och det gör jag, jag har aldrig tvivlat på mig själv, och allra minst nu.

Har sett klart på sista Transformers filmen med Chrille nu efter att vi kom hem, dom filmerna är så himla bra, nästan bäst skulle jag vilja säga! Men jag älskar även svenska filmer, och ikväll visas en av dom nya Irene Huss 21.30, så fram tills dess ska jag ägna mig åt Fångarna på fortet.

Ha det bra, Kram

Av Sara Koning - 30 mars 2013 11:28


Har tagit en härlig promenad! Nu är det dags att duscha och göra sig klar för födelsedagsfirande för bästa Mormor.

Av Sara Koning - 29 mars 2013 20:36


Nu har jag krypit ner under mysigaste filten i soffan med ett iskallt glas cola framför säsongspremiären av Let's dance, jag njuter efter en fullspäckad men mycket bra dag.

Imorgon (om vi vaknar i tid) så ska vi titta på Påskparaden som går av stapeln redan vid tio. Annars har vi planerat födelsedagsfirande för Mormor på Bruksmästaren imorgon vid lunch vilket kommer bli supermysigt.

Av Sara Koning - 29 mars 2013 11:25


Nu har vi lunchrast, vilket betyder att det inte är många timmar kvar tills vi tar helg vi också. Dagen va trög fram tills 8 kaffet, men nu har den flutit på bra dom senaste timmarna.

När jobbet är slut för idag så ska jag ägna all min tid med Chrille, då vi är lediga ihop ända tills på Tisdag morgon. Så han hämtar mig när jag slutat så ska vi åka till Lena & Matzh i fina Uddeholm och äta Påskmat, eller ja, hälsa på iallafall, för en stor del av släkten på den sidan är även där, så det ska bli mysigt att umgås lite.

Vi ska även göra oss en sväng till Majbritt och Rolf som alltid vill att vi ska komma dit, men det är inte alltid som tid finnes. Men idag får även det bli av.

Annars ikväll ska jag se första programmet av Lets Dance, brukar tycka det är lite underhållande iallafall :)

Vi hörs mer ikväll!
GLAD PÅSK!

Av Sara Koning - 28 mars 2013 22:55


Idag har jag jobbat 10-14 vilket var helt perfekt. Hann knappt dit så var timmarna gjorda och man fick gå hemåt. Efter jobbet så har jag och Chrille varit på promenad, sett på film och jag har plockat och städat lite här hemma. Sen ikväll stack C iväg till gymmet i några timmar, då tog jag en lång dusch, åt några räkor och kikade på Sofias Änglar, vilket är ett underbart program!

Nu har jag bäddat ner mig i sängen framför SATC, och det är strax dags att sova eftersom att vi är några på min avdelning som ska ut och jobba övertid imorgon förmiddag, det är storhelg vilket innebär massa extra pengar, jag hade ingen anledning till att tacka nej :)

Godnatt, vi hörs.

Av Sara Koning - 27 mars 2013 16:27


Har rast på jobbet just nu och suger i mig lite energi av en Red bull, sockerfri såklart och får ett bra samtal av Chrille då han fixat (vi pratade på det tidigare idag) en som ska sjunga på vårat bröllop, personen i fråga får dock vara hemlig tills det är dax eller lite innan. Frågan är bara vilken sång eller låt vi ska välja? Har ni några tips? :)

Av Sara Koning - 26 mars 2013 21:07

Hemma från jobbet efter ett pass 12-20. Så nu ska jag mysa ner mig i soffan bredvid Chrille och kika på The Following, vilket är den absolut bästa serien på TV just nu.

Av Sara Koning - 26 mars 2013 09:20

På salongen hos Elina.
Nu har jag klippt av mig mitt långa hår och det känns SÅ bra, jag är helnöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards